top of page
  • תמונת הסופר/תנועה Noa

הומאופתיה בימי קורונה - היסטוריה, נתונים והאפשרויות כיום

עודכן: 20 באפר׳ 2020

בימים טרופים אלה כאשר העולם כולו והרפואה הרגילה נאבקים במגפת הקורונה, כדאי ורצוי שכולנו נדע על דרכי הריפוי המשלימות הקיימות בעולם והעומדות לרשותנו, בנוסף לפנייה למשרד הבריאות!!!

רבים אינם יודעים על התרומה המשמעותית של הטיפול ההומאופתי בחולים במגפות הגדולות שפקדו את ההיסטוריה ב-250 השנים האחרונות, גם בזמנים בהם לא היו תרופות וגם בעשורים האחרונים.

שילוב של הומאופתיה במגפת הקורונה יכול לזרז החלמה, למנוע הדרדרות למצבי הנשמה ולהוות קו עזרה נוסף ומשמעותי על מנת להוריד את העומס ממערכת הבריאות ומאיתנו האזרחים המשלמים מחיר כבד, בחיי אדם, בכלכלה ובחיים בכלל.

בזמן שאין תרופה קונבנציונלית שהוכחה מחקרית לטיפול בקורונה הנתונים שאביא פה הם מידע משמעותי שחייב להילקח בחשבון.


האם לטיפול הומאופתי היכולת להשפיע על שיעורי ההחלמה ממגפות? מה מספרת לנו ההיסטוריה?

ההומאופתיה הקלאסית נוסדה ב-1780 על ידי הרופא המחונן ד"ר סמואל הנאמן עוד הרבה לפני קיומן של תרופות בסיסיות (אפילו להורדת חום) והצליחה לסייע לרבבות בני אדם להבריא ולשרוד מגפות בזמן ששיעורי התמותה בקרב האוכלוסייה שלא טופלה הרקיעו שחקים.



בטבלה הבאה ערכתי נתונים על התועלת הגדולה שהביא טיפול הומאופתי במגפות שפקדו את ההיסטוריה ב-250 השנים האחרונות וגרמו למותם של רבבות (בסוף המאמר מובאים מראי המקום). הטיפול ההומאופתי ניתן כטיפול בחולה בזמן המחלה וכן כמניעת הדבקה בזמן מגיפה:





מה המלצותיהן של מדינות אחרות בעולם לטיפול בקורונה, בכדי לחזק את הציבור ולמנוע עוד הדבקות (בנוסף להסגר ופניה לרשויות הבריאות)?

הוועדה למחקר הומאופתי מטעם ממשלת הודו בשיתוף עם המשרד הממשלתי לרפואה האלטרנטיבית (AYUSH) בחרו טיפול הומאופתי ואיורוודי (רפואה הודית מסורתית) מניעתי מוגדר וההמלצה היא לכלל האוכלוסייה להשתמש בו בכדי למנוע הדבקות ותחלואה.

במרכז קובה, ניתנת פורמולה הומאופתית לאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 60 על ידי רופאים ואחיות והראשונים לקבלה היו המבוגרים בבתי אבות ומוסדות סיעודיים.


הטיפול ההומאופתי בחולי קורונה:

כמו בכל מגפה בהיסטוריה, ההומאופתים באזור המגפה אוספים את הסימפטומים שנצפו אצל המטופלים ועל פיהם בוחרים: 1. פורמולות לטיפול 2. פורמולה מניעתית.

1. מספר פורמולות / רמדיס אשר נבחרו אחרי לימוד ואיסוף מידע ממקרים רבים. מתוך קבוצה זו כל מטופל עתידי יקבל את הפורמולה הספציפית עבורו בהתאם למופע מחלתו, דרגת החולי וההיסטוריה הרפואית שלו.

2. מציאת פורמולה / רמדי מחזקת או מונעת שתינתן לאוכלוסייה במקום בו התפשטות המגיפה נרחבת וזאת על מנת למנוע הדבקה נוספת.

נכון ל-29.3.20:

גדולי ההומאופתים בעולם עובדים בתקופה זו ימים ולילות ועוזרים למאות חולי קורונה ברחבי העולם להתגבר על הנגיף (הטיפול ניתן בצמוד לפניה וסיוע של רשויות הבריאות). מכיוון שאנחנו בעיצומה של המגפה מאגר הנתונים כרגע מכיל נתונים בסיסים. בהמשך ניתן יהיה לסווג את חומרת המקרים וגיל המטופלים.

כ-200 חולים טופלו בהצלחה על ידי צוותים התנדבותים בהנחייתו של ההומאופת הבינלאומי ג'רמי שר ומראים שיפור מהיר. אף אחד מהמטופלים לא הגיע לטיפול נמרץ. אתמול (28.3.20) שוחררה חולת קורונה בת 73 מבית החולים אחרי אשפוז של כיומיים ולאחר שהתחילה לשלב הומאופתיה בטיפול. האגודה להומאופתיה קלאסית מדווחת על מס' מקרים במצב טוב.

כמו כן, ד"ר אג'יט קולקרני, מגדולי ההומאופתים בעולם עמו אני עובדת בשיתוף פעולה הדוק, מדווח על שיפור אצל עשרות חולים בעולם וכרגע לא מדווחת התדרדרות במצבם גם בקרב האוכלוסייה בסיכון (אוכלוסייה בוגרת ועם מחלות רקע). כמובן שישנם עוד מאות מקרי קורונה בעולם שאינם מדווחים כרגע.

בישראל הוקם "קו חם" מטעם האגודה להומאופתיה קלאסית שנותן תמיכה לחולי קורונה, והומאופתים בארץ כולה מטפלים ותומכים בחולים.


כיצד פועלת פורמולה הומאופתית במצב אקוטי (במקביל לפניה לרופא קונבנציונלי):

· הפורמולה עשויה מחומר טבעי, שעבר מיהול סדרתי מסיבי במעבדה.

· הומאופתיה פירושה "ריפוי בדומה", מנגנון הדומה לחיסון ("ריפוי בדומה") והיא מדרבנת את כוחות הריפוי הפנימיים של הגוף לפעול.

· התאמה אישית של הפורמולה למופע מחלתו של המטופל, קרי התייחסות לסימפטומים הפיזיים, ההתנהגותיים והכלליים בזמן המחלה האקוטית, מדרבנת את כוחות הריפוי הפנימיים של המטופל לפעול ובכך מסייעת לו להתגבר על מחולל המחלה (לדוגמא, וירוס).

ברפואה ההומאופתית הצטבר ניסיון קליני עצום (במהלך 250 שנה, כולל במגפות הגדולות) ואפקטיבי במצבים אקוטיים אמיתיים בדרגות חומרה שונות, כגון מחלות חום (גם וירליות), שפעות, ברונכיט, מחלות בדרכי הנשימה, שלשולים ועוד.


יתרונות הטיפול ההומאופתי במצב אקוטי:

· הפחתת הסבל והדרדרות במצב המטופל.

· קיצור זמן ההחלמה וחזרה מהירה יותר לשיגרה.

· הפחתה בצריכת תרופות.

· צמצום היקף ההידבקויות במחלות האקוטיות בתקופה שלוותה את הטיפול.


לסיכום:

אין ספק שביחס לגודל המגיפה מספר הפניות לטיפול ההומאופתי כרגע מצומצם ויש צורך בהפצת המידע הנ"ל וזמינותו לציבור הרחב.

כשתסתיים המגפה הכרחי ומתבקש יהיה לאגד את הנתונים על הסיוע המשמעותי של הטיפול ההומאופתי בחולי קורונה ולהציגו לממסד הרפואי בכדי ליצור שיתוף פעולה. שילוב הטיפול ההומאופתי והרפואה האלטרנטיבית בטיפול בחולי קורונה יהווה קו סיוע משמעותי והכרחי על מנת להוריד את העומס ממערכת הבריאות ומאיתנו האזרחים המשלמים מחיר כבד על מגיפה בסדר גדול כזה!


בתקופה זו של מגפת הקורונה אני לוקחת חלק במערך המתנדבים של האגודה להומאופתיה קלאסית בעזרה ובסיוע לפונים.

מס' הטלפון בקו החם של האגודה: 050-2224049

כמו כן, פתחתי קבוצה בפייסבוק שם נשתדל לקיים מרחב תומך וסביבה בה נסייע זה לזה בימים אלה, עם תמיכה במישור הנפשי, הטיפולי, החברתי והרפואי (רפואה משלימה). אני מזמינה אתכם להצטרף אלינו עוד היום.


מאחלת המון בריאות

ושולחת הרבה אהבה לכולכם!

נועה שגיא




מראי מקום:

(1) 1900, Thomas Lindsley Bradford, MD, wrote a book called "The Logic of Figures" in which he collected the statistics

(2) American Institute for Homeopathy, May, 1921

(3) W.A. Pearson of Philadelphia (Hahnemann College)

(4) Castro, D and Nogueira GG. "Use Of The Nosode Meningococcinum As A Preventive Against Meningitis." JAIH 1975; 68: 211-219.

(5) Journal of Evidence-Based Complementary & Alternative Medicine, Volume: 19 issue: 3, page(s): 155-160, https://doi.org/10.1177%2F2156587214525402

(6) 75 Oberai P, Varanasi R, Padmanabhan M, Upadhyaya A, Singh S, Singh SP. Effectiveness of Homeopathic Medicines as Addon to Institutional Management Protocol for Acute Encephalitis Syndrome in Children: An Open-Label Randomized Placebo Controlled Trial. Homeopathy. 2018 Aug; 107(3):161-171. doi: 10.1055/s-0038-1656715

(7) Nayak D, Chadha V, Jain S, Nim P, Sachdeva J, Sachdeva G et al. Effect of Adjuvant Homeopathy with Usual Care in Management of Thrombocytopenia Due to Dengue: A Comparative Cohort Study. Homeopathy. 2019 Aug; 108(3):150-157. doi: 10.1055/s-0038-1676953


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page